افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

قبله گاه نگاه


مویت کمنـــدِ گردن ِجـــانم ، روی تو قبله گاهِ نگاهم

ای چشم و ای چراغ ِ دل من،از در درآ که چشم به راهم

 

تا با تو دوراز نظرخلق ، می رفت روزگار به شادی

ای کاش چون کبوتر وحشی ، می بود خانه در تهِ چاهم

 

گرموج حادثات جهان را ، زیر و زبرکند نهراسم

تنها مرا به خود نگذارد ، عشقی که داده است پناهم

 

روزوشبی که می گذرانم ،ازروی وموی تودهدم یاد

رویت شبیهِ روز سفیدم ، مویت رقیبِ شام سیاهم

 

آمیخته شده ست وجودم باعشق وهیچ باک ندارم

گرعشق راگناه شمارند ، خوشبخت من که غرق گناهم

 

دست دعاچگونه برآرم ، وقتی که ناامیدم و بینم

گرمی گریخته ست ز اشکم ، تأثیررفته است زآهم

 

ای سال برنگردی وحتی صدسال برنگردی وافزون

زیرا که دورازو به چه حالی،روزم گذشت وهفته وماهم

 

        86/12/11

نظرات 36 + ارسال نظر
خاطرات یک آتش نشان دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:39 ب.ظ http://www.firemanney.blogsky.com

آمیخته شده ست وجودم باعشق وهیچ باک ندارم

گرعشق راگناه شمارند ، خوشبخت من که غرق گناهم

سلام
بسیار زیبا
ممنونم
این موزیک وبلاگتون عالیه
عالیه
خوشحال میشم دفتر خاطراتم رو برگ بزنین
حضور سبزتان را پاس میدارم
آبتین
موزیک تموم شه مرخص میشم

طهورا دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:14 ب.ظ

سلام برادر بزرگوارم استاد قهرمان گرامی این غزل های ناب به دل می نشیند خصوصاًاز الان دلتنگ دختر عزیزتون شده باشم .
آمیخته شده ست وجودم باعشق وهیچ باک ندارم

گرعشق راگناه شمارند ، خوشبخت من که غرق گناهم

ممنون برادرم

مدرس دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:14 ب.ظ http://sorayyaedu.persianblog.ir

نفهمیدیم سهبا کیه بلخره؟ ضمنن تدریس و پروژه خصوصی نیز پذیرفته میشود

رویا دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:20 ب.ظ http://nasimesobh.persianblog.ir

چه غرق شاعرانگی شدی کلن نرگس. خوبی؟ دلتنگتم

زهـرا سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:10 ق.ظ

گرعشق راگناه شمارند ، خوشبخت من که غرق گناهم

سلام استاد گرامی
ممنون

یلدا سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:04 ب.ظ http://www.yalda-v.blogfa.com

سلام استاد خسته نباشین


تا با تو دوراز نظرخلق ، می رفت روزگار به شادی

ای کاش چون کبوتر وحشی ، می بود خانه در تهِ چاهم

محمد سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:02 ب.ظ http://www.hubut.blogsky.com

سلام:
مثل همیشه زیبا و روان و جاودانه...
حالا هم غزل در کنارت ، پس آرامتر و روانتر...
برو به سوی روشنایی که در این جای تاریکی که من
هستم،آری اشکم گرما ندارد و آهم اثر....
باید که، در پناه عشق باشیم...

محمد قهرمان سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:51 ب.ظ

سلام خواهرم ، طهورای گرامی! خیلی لطف دارید. زنده
باشید!

محمد قهرمان سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:53 ب.ظ

مدرس گرامی! سهبادخترمجازی من است

محمد قهرمان سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:59 ب.ظ

زهرای گرامی! سپاسگزارم

محمد قهرمان سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:00 ب.ظ

یلدای گرامی! از لطفتان ممنونم

محمد قهرمان سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:02 ب.ظ

محمدگرامی! متشکرم. سلامت باشی

دانیال سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:50 ب.ظ http://www.danyal.ir

معمای واژگانی چون کبوتر وحشی ، عشق و گناه ، دست دعا ، برای طفلی چون من حکایت غریبی است ...

برقرار باشید

محمد قهرمان سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:45 ب.ظ

دانیال عزیز! زنده باشی! سربه سرم نگذار!

ایمان فرستاده سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:47 ب.ظ http://khoongerye.blgfa.com

پریده رنگ از رویم، شکسته طاق ابرویم . . .

سلام همشهری!
با یک غزل به روزم
[گل]

یلدا چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:24 ق.ظ http://www.yalda-v.blogfa.com

سلام استاد جای دختر خوندتون خالی نباشه پیشتون
ان شاا... قسمت شماهم بشه سفر کربلا سفر مکه

محمد قهرمان چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:11 ق.ظ

ممنونم یلدای گرامی! امیدوارم زیارتشان قبول باشد و به
سلامت بازگردند. من به سفرهای دور نمی توانم بروم و با
امام رضای خودمان می سازم

یلدا جمعه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:41 ب.ظ http://www.yalda-v.blogfa.com

استاد عزیز مهم اینه که دلتون بره سفر و کربلاو بین الحرمین رو ببینه که حتما هم دیده شما دلتون دریایی وبزرگه

محمد قهرمان شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:06 ق.ظ

بله یلدای گرامی!
من گرچه نشسته ام ، دلم درسفراست

طهورا یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:08 ب.ظ

سلام برادرم٬من گر چه نشسته ام ٬دلم در سفر است
ممنون استاد این مصرع ما را هم به سفر برد٬زیارت دلتون قبول ٬جای دختر عزیزتون خیلی خالیه اما این جا که می آیم دلتنگیمون کم می شه.



محمد قهرمان یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:41 ب.ظ

سلام خواهرمهربانم طهورای گرامی! خداوندنگهدارت باد!

یلدا دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:22 ق.ظ http://www.yalda-v.blogfa.com

سلام استاد صبح به خیر کم پیدائین؟ نگران شدم

محمد قهرمان دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:09 ق.ظ

سلام یلدای گرامی! درخدمتم. بیتی زیبا ازحکیم حاذق گیلانی ، شاعرعصرصفوی به یادم آمدکه اندک تناسبی باحال من هم دارد :
درسخن مخفی شدم مانند بو دربرگِ گل
میل ِدیدن هرکه دارد ، درسخن بیند مرا

زهـرا سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:54 ق.ظ

سلام استاد گرامی
روز معلم بر شما مبارک

طهورا سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:06 ب.ظ

خدایا به حق امامان نیکو نهاد
که یک روز ما بی معلم مباد

سلام گرم یک خواهر به استادم ٬برادرم که کار مسیحا می کنی و دل های ما را زنده می نمایی .
استاد روزتان مبارک.
زنده باشید و ماندگار........

محمد قهرمان سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:59 ب.ظ

زهرای گرامی! ممنونم. ولی من هیچ گاه معلم نبوده ام

محمد قهرمان سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:07 ب.ظ

خواهرمهربانم ، طهورای گرامی! ازلطفتان سپاسگزارم.
من معلم هم نبوده ام وشمامرااستادمی نامید واین
نشانه ی بزرگواری شماست. خداوندنگهدارتان باد!

زهـرا چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:40 ب.ظ

معلمی به مقام و اسم نیست همونجور با این غزلیات درسی به ما میدین خودش یه جور علم آموزی هست.

محمد قهرمان چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:31 ب.ظ

زهرای گرامی! مصرع خواجه حافظ رابادستکاری به این
صورت در می آورم :
گویم به چشم! هرچه تو گویی ، همان شوم!

زهـرا پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:20 ب.ظ

ممنون استاد

یلدا پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:57 ب.ظ http://www.yalda-v.blogfa.com

سلام استاد چشمتون روشن دخترتون بر گشتن
من که خیلی خوشحالم

یلدا پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:58 ب.ظ http://www.yalda-v.blogfa.com

استاد یه پست مخصوص دخترتون بذار به مناسبت برگشتنشون

طهورا جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:54 ق.ظ

برادر بزرگوارم چشم دلتون روشن ٬سلام.....

محمد قهرمان جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:30 ب.ظ

خواهرم طهورای عزیز و یلدای گرامی! خوش خبرباشید!
ازبازگشت دخترمهربانم اطّلاعی نداشتم

محمد قهرمان جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:36 ب.ظ

دخترنازنینم سهبای عزیز! زیارتها قبول! نصفه عمرشدم تابرگشتی. تو رابه خدا دیگرازاین سفرهای خطرناک نکن!
دیگرنمی دانم چه بگویم.
توخودحدیثِ مفصّل بخوان ازین مجمل!

سهبا چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:05 ب.ظ

سلام پدرجانم . ممنونم بابای مهربون . خدا بکشه منو که اینقدر اذیتتون کردم با این سفر ! ولی تو روخدا بابایی , دعا کنین بازم برم ! باور کنید به همه خطراتش میرزید ... از طرف منم خیالتون راحت ! میگن بادمجون بم آفت نداره ...

فدای مهربونیتون پدرجونم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد