افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

ای طبیب خسته دلان( بیست و نهمین جلسه سه شنبه شب )

 


بیست و نهمین جلسه 91/8/23 نسبتا خلوت بود . پس از صائب خوانی دوستان قرائت اشعار خود یا منتخبات را آغاز کردند .

1-      آقای افضلی , غزل :

خاطرات قدیم یادت هست ؟     باغ عطر و شمیم یادت هست ؟

2-      آقای سنجری , دو شعر سپید

3-      آقای ناصری , یک شعر نیمایی و یک غزل

حلقه دیوانگی با عشوه در گوشم مکن       عشق می ورزم به تو , یک دم فراموشم مکن

4-      خانم سمرجلالی , شعر "شهیدان زنده اند " از شادروان امید

5-      خانم امینی , غزل :

هیچ می دانی که دستم خالی است     آرزوهایم همه پوشالی است

6-      بعد از آنکه من غزل خود را خواندم , آقای جمالی قطعاتی با تار برای دوستان نواختند .

 

همچو نی ز همنفسان , گر دمی جدا شده ام

مانده ام ز نغمه به دور , خالی از نوا شده ام

جنس کاسدم که مرا مشتری به سر نرسد

قیمتم رسیده به هیچ , بس که بی بها شده ام

با شکسته بال و پری می زنم به هم پر و بال

چون دعا ز سینه ی گرم در فضا رها شده ام

چشم و دست پاک مرا بوسه داده غنچه و گل

گر به سیر باغ و چمن همره صبا شده ام

با دل فسرده ی من گرمی یی کن ای غم عشق

با تو در نهایت عمر , تازه آشنا شده ام

نسخه ی شفا منویس , ای طبیب خسته دلان

در گذر زمن که به عشق فارغ از دوا شده ام

جلوه زار آینه را تا درآورد به چه حال

من ز سیر آن گل رو , یک چمن صفا شده ام

از قفس مرا به درآر , یا که همچنان بگذار

من اسیر دام خودم , بسته ی وفا شده ام

 

نظرات 17 + ارسال نظر
طهورا سه‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:26 ب.ظ

همچو نی ز همنفسان , گر دمی جدا شده ام

مانده ام ز نغمه به دور , خالی از نوا شده ام

سلام برادر بزرگوارم ممنون بابت مهر و لطفتون...

این بیت خیلی زیباست:


از قفس مرا به درآر , یا که همچنان بگذار

من اسیر دام خودم , بسته ی وفا شده ام


حمید اسکندری تربتی چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:11 ب.ظ

سلام استاد

بسیار زیبا بود
بعد از مدتی به نسبت طولانی
روحم تازه شد

"با دل فسرده ی من گرمی یی کن ای غم عشق"

پاینده باشید
یاحق

رضا افضلی جمعه 17 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 07:58 ق.ظ http://rezaafzali.blogfam.com

خاطرات قدیم




خاطرات قدیم یادت هست؟

باغ عطر و شمیم یادت هست؟




روزگارِ صفا و پاکی ها

آن بهشتِ نعیم یادت هست؟




بخشش و جشن و سفرة شادی

مردمانِ کریم یادت هست؟




روزهای بهشتیِ بازی

بی خبر از جَحیم یادت هست؟




میهمانی کنارِ دخترکان

برحصیر وگلیم یادت هست؟




شور ما در کنار باغچه ها

همچو رقص نسیم یادت هست؟




درس و مکتب، قرائتِ ملّا

الف و لام و میم یادت هست؟



تَق تَقِ چَکّشِ حَلب سازان

سوز و سازِ لحیم یادت هست؟




روی چینی شکسته و قوری

بخیه و بندِ سیم یادت هست؟




در علف های خشک عطاری

تلخ و شور حکیم یادت هست؟




موقع یارگیری و بازی

بغضِ طفلِ یتیم یادت هست؟




تاکه تقسیم را بیاموزیم

آن تُرنج دونیم یادت هست؟




در میانِ سیاهیِ پی آب

طفلِ بی ترس وبیم یادت هست؟




وسطِ خانه های آجر فرش

حوض های قدیم یادت هست؟




در شبِ شامِ نذریِ کوچه

دیگ های هلیم یادت هست؟




شامِ شب، زیرِتوری مهتاب

بام های عظیم یادت هست؟




در کنارِ بساط همسایه

رختخوابِ حَجیم یادت هست؟




کوزة آب مشترک بربام

مردمانِ رحیم یادت هست؟




درشبِ پُر ستاره، کوچِ شهاب

در رَهی مستقیم،یادت هست؟




روی دیوار خانه های بزرگ

خواندنِ «یاکریم» یادت هست؟

**

کودکی رفته و جوانی ها

آمده فصل نا توانی ها




باز هم بس امید ها باقی ست

دل خوشی با نوید ها باقی ست




رضا افضلی 22/7/91

خاله خانباجی جمعه 17 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:08 ب.ظ

سلام بر مهربانترین شاعر و نازنین نازنینان

سینا جمعه 17 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:43 ب.ظ

سلام استادقهرمان

سلامت باشید.اگربه مشهدآمدم دلم می خواهدشمارازیارت کنم انشالله

کیوان سفری یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:16 ق.ظ

روزها میگذرند و من به انتهای کوچه نزدیک تر می شوم. اینروزها عطرت ناپیدا ست عزیز...

سمیرا شنبه 2 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:25 ق.ظ http://nahavand.persianblog.ir

سلام استاد بهترید ایشالا؟

خاله خانباجی یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:38 ق.ظ

یاد باد آن که در کوی توام منزل بود
دیده را روشنی از خاک درت حاصل بود

طهورا یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1391 ساعت 05:04 ب.ظ

برادربزرگوارم طاقت ندیدنتان را نداریم .امیدوارم حالتون خوب شده باشه.
سلام

صالحی سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:19 ق.ظ

سلام
نوشیدن شعرهایتان زمستان را گرم خواهد کرد

سینا چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:40 ب.ظ

سلام

استادقهرمان عزیزشادزی

سید مجید باقری یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1391 ساعت 02:49 ب.ظ http://mestaar.blogfa.com

من از یادت نمی کاهم؛صدای خسته شما بسیار غمگینم کرد.به امید سلامتی استاد.انشاءالله به زودی باز ببینیم که نشسته پیر و صلایی به شیخ و شاب زده

معصومه سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:33 ب.ظ http://parham088.blogfa.com/

تولدتون مبارک

انشالله سالیان سال در کنار خانواده محترم با شادی و سلامتی تولدتون رو جشن بگیرید...

تولدانه سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:24 ب.ظ http://tavalodane.blogsky.com

تولدتون مبارک
با بهترین آرزوها

کورش تمدن چهارشنبه 20 دی‌ماه سال 1391 ساعت 04:31 ب.ظ

سلام
تولدتون خیلی خیلی مبارک باشه
ایشاا... سالیان سال شاد و سلامت زنده باشید

سلام . ممنونم آقاکوروش عزیز .

مصطفی پنج‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:32 ب.ظ

سلام خواهر
مصطفی هستم
چند وقت نبودم دلم واسه نوشته هات تنگ شده بود

بزرگ سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:53 ب.ظ http://navan1.blogfa.com

سلام استاد
بر من ببخشاید مدتی نتونستم استفاده کنم
امیدوارم خوب باشید
همچو نی ز همنفسان , گر دمی جدا شده ام

مانده ام ز نغمه به دور , خالی از نوا شده ام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد