افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

بوسه سرد سحر

کو گریه مستانه ای , کز غم سبکبارم کند ؟

از خود تهی سازد مرا , از دوست سرشارم کند

ای همنشین ! در گوش من بیهوده افسون می دمی

من دل نخواهم کند ازو , هرچند آزارم کند

دور از تو ای اصل صفا ! نوشین لب شیرین ادا !

آب خوشی گر می خورم , در حال بیمارم کند

ننشیند از بی طالعی , گردی زمن بر دامنت

گر آسیای آسمان , چون خاک هموارم کند

ای در نگاهت موج زن , کیفیت میخانه ها!

با ساقی چشمت بگو , یک جرعه در کارم کند

نازم خیالت را که شب , گیرد به گرمی در برم

تا بوسه سرد سحر , از خواب بیدارم کند

گر زنده می خواهی مرا , گاهی به دیدارم بیا

هجران چو از حد بگذرد , از عمر بیزارم کند

هرگاه از خود می برد , کیفیت چشمت مرا

بادا حرامش عیش می , هر کس که هشیارم کند !

***

ای عشق ! پنهان کن مرا , از چشم عقل کوردل

هر جا روم , پی می برد , ترسم گرفتارم کند !

30/10/89

نظرات 11 + ارسال نظر
مهتاب جمعه 14 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:21 ب.ظ http://mahttab.blogsky.com

گاهی بعضی حرف ها ریتم ندارند ، آهنگ ندارند …
اما خوب که گوش کنی درد دارند …

طهورا شنبه 15 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:10 ق.ظ

سلام برادر جان خداوند نگه دارتان باد .
دلمان روشن می شود با خواندن این گنجینه های با ارزشتان ...ممنون

کو گریه مستانه ای , کز غم سبکبارم کند ؟

از خود تهی سازد مرا , از دوست سرشارم کند

ای همنشین ! در گوش من بیهوده افسون می دمی

من دل نخواهم کند ازو , هرچند آزارم کند

چقدر روان ودلنشین ست

محمد قهرمان شنبه 15 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 03:25 ب.ظ

سپاسگزارم خواهرگرامی ام ، طهورا! سه چهارروزاست که
به مشهدبرگشته ام

خاله خانباجی یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:09 ق.ظ

سوزد مرا سازد مرا در آتش اندازد مرا
از من رها سازد مرا بیگانه از خویشم کند...

دردیست درد عشق که هیچش کناره نیست


فدای شما
زنده باشید و سلامت برادر مهربانم

فریناز یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 05:26 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

سلام استاد غزل های پروانه ای

شما همیشه همه چی رو کامل می گین
حرفی نمیمونه جز حق یار دل مهربانتون



من دل نخواهم کند ازو
هرچند آزارم کند....

محمد قهرمان دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:14 ب.ظ

ممنونم خاله خانباجی عزیزم! زنده باشی خواهرمهربانم!

محمد قهرمان دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:17 ب.ظ

متشکرم فرینازگرامی! غزل پروانه ای چه جورجانوری است؟!

سهبا دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:17 ب.ظ http://sayesarezendegi.blogsky.com/

دور از تو ای اصل صفا ! نوشین لب شیرین ادا
آب خوشی گر میخورم , در حال بیمارم کند !

سلام پدرجانم . دلم حسابی برایتان تنگ شده ...

بزرگ سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:23 ب.ظ http://navan1.blogfa.com

ای عشق ! پنهان کن مرا , از چشم عقل کوردل
هر جا روم , پی می برد , ترسم گرفتارم کند !
.....................................................
استاد عزیز غیبتم را ببخش
کم سعادت بودم تا استفاده کنم

محمد قهرمان جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:11 ب.ظ

دخترعزیزم! من هم دلم برای تو تنگ شده. ممنون محبتهای
توام. زنده باشی!

محمد قهرمان جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:13 ب.ظ

آقابزرگ عزیز! هرگزگمان مبر زخیال تو غافلم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد