افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

مست دیدار


خــون زغفلت دررگم افسرد ، هشیارم کنید

خواب من سنگین ترازکوه است،بیدارم کنید

 

بی دم ِجان بخش ِجانان،تنگ شد برمن نفس

ای عزیزان! ازهـــوای تـــازه سرشارم کنید

 

ظلمت جــــاوید دارد کلبـــه ی بی نـــورمن

روی آن مهپــــاره را شمـــع شب تارم کنید

 

من به عشق او،جهان رادوست دارم همچوجان

ورنـــه می گفتم که ازجـــان نیزبیزارم کنید

 

می زند برشیشه ی دل سنگ،حرف هجریار

ازمـــــروّت دورباشد گـــرکــــه آزارم کنید

 

هــوش را گه گاه با جــــامی برانید از سرم

چنــــــد ساعت ازغم دنیـــــــا سبکبارم کنید

 

هیچ کاری درجهان خوشترنمی بینم زعشق

گــــــر به کاردیـــــگرم دیدید ، بیکارم کنید

 

درنمی آید به چشمم هرچه زیبایی که هست

ازجمــــال بی مثـــــــالش مستِ دیدارم کنید

 

همچـــوآتش ســــرکشی هرگزنمی آید زمن

سرفــــرازی گرکنم ، با خاک هموارم کنید

 

گـــرکه می خواهیـد حسرتهای الوان آورم

باز با دستِ تهی ، راهی به بازارم کنید

 

1386/5/13

نظرات 12 + ارسال نظر
دانیال سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:32 ق.ظ http://www.danyal.ir

هیچ کاری درجهان خوشترنمی بینم زعشق
گــــــر به کار دیـــــگرم دیدید ، بیکارم کنید

به قول دوستی کار دل عشق باشد ، چون عشق نباشد دل بیکار باشد

صادق صفا سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:34 ق.ظ http://safiran12.mihanblog.com


من به عشق او،جهان رادوست دارم همچوجان
ورنـــه می گفتم که ازجـــان نیزبیزارم کنید

ضمیر همیشه مرجع خودشو پیدا میکنه!

منتظر کلیک رنجه تون هستم!

محمد قهرمان سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:14 ق.ظ

دخترعزیزم ، سهبا! روزی یک غزل ازمن می گذاری. چشم
نخوری ، آسیایت خوب آردمی کند! یکی دوماه دیگرکه کفگیر
به تهِ دیگ خورد و غزلهاتمام شد ، می خواهی چه کارکنی؟
من که ماشین غزلسازی ندارم دخترجان!

سهبا سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:18 ق.ظ http://sayesarezendegi.blogsky.com/

اختیار دارید پدرجان ! من شک ندارم وقتی غزلهای شما به ته دیگ خورد ( که حالا حالاها نمی خورد !) شما باز غزلیات جدید دیگری برایمان می سرایید ! حاضرم شرط ببندم بابامحمد عزیز من .

اوخ سلام یادم رفت ! سلام . روزتون بهاری پدرجانم .

طهورا سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:20 ب.ظ

خون ز غفلت در رگم افسرد :هشیارم کنید
خواب من سنگین تراز کوه است٬بیدارم کنید


عالی بود دعاگویتانم استاد قهرمان

زهـرا سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:25 ب.ظ http://sheydayevesal.mihanblog.com/

می زند برشیشه ی دل سنگ،حرف هجریار

ازمـــــروّت دورباشد گـــرکــــه آزارم کنید

سلام استاد
حتما همینطوره که سهبا جان میگه.
انشاءالله همیشه سلامت و موفق باشید

محمد قهرمان چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:21 ق.ظ

دانیال عزیز! متشکرم

محمد قهرمان چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:27 ق.ظ

صادق گرامی! منظورشمارادرنیافتم ، شایدچون دستورزبان
نمی دانم.

محمد قهرمان چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:29 ق.ظ

خواهرانم ، طهورا و زهرای گرامی! ازلطفتان سپاسگزارم!

بارون خورده .. ! جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:53 ب.ظ http://baroonkhorde.blogsky.com

لذت بردیم ...

محمد قهرمان سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:21 ب.ظ

بارون خورده ی گرامی! ممنونم

پابند دخترانه یکشنبه 6 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 07:41 ب.ظ https://www.deluxeglamour.com/ankle-jewelry/

مایل به تبادل لینک هستین ؟/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد