افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

من دیگر غزل نمی گویم



دلم هوای قصه کرده است این روزها... راوی عشق رفت تا در به دری دلمان سر به چله نشینی بزند. من دلم غزل می خواهد ! دلم هوای خراسان دارد...

هر چند می دانم مرد بزرگ مهربانی ها کنار سماورش نشسته و غزل می نویسد. کاش تربتی بلد بودم و می نوشتم گریه هایم را ... خدی خدای خودم ... خدایا به چه زبان باید مویه را الک کرد تا کمی دل آرام گیرد که مهربانمان آرام آؤام در بهشت حضورت غزل می خواند ...

کسی اگر قصه ای ناب می داند برایم بخواند . دلم چهل روز است که نخوابیده ! می ترسم بخوابم و فردا بیدار شود و غزل از یادش رفته باشد...

و اما قصه من :

یکی بود ... یکی بود و هست ,

پسری ده دوازده ساله این حوالی زندگی می کرد , سر بزرگ و تخص ... ظهر تابستان از خواب اجباری کش می رفت سمت قفسه کتابها ... اخوان را می شناخت فقط به واسطه پادشاه فصل هایش ... کتابی بود با نام " باغ بی برگی " , فقط عکس هایش را دوست داشت . آن جمع صمیمی , عاشق آتش و کتری سیاه و ساز بود و عکسها پر بود از طعم لذیذ دوستی .

همیشه آن مرد بلند قد لاغر اندام محجوب عکس را دوست داشت و می گفت خوش به حال کسی که او را ببیند ... و هرگز ندید , جز صدای ملس و آرامش را .

آن پسر قد نکشید , ،قط بزرگ تر شد و فهمید آن جلقه یعنی تمام وزن ادبیات معاصر . وزنی که عیارش زیر خاتم نگاه دقیق استاد محمد قهرمان صیقل خورد.

راستی آن چایی که آنها در دل طبیعت می نوشیدند چه طعمی داشت که به ردیف کلمات تجزیه می شد؟ این روزها مصرف چایی ام ده برابر شده و هیچ توفیری ندارد ! همانی بودم که هستم !

قصه تمام شد , نخوابید , بلند شوید و آب به دست و صورتتان بزنید .می ترسم شما هم مثل من از آینده مبهم ادبیات و صداقت بترسید.



و اما : مرد مهربان و راوی خوش سخن عشق :

                                                                       "تولدت مبارک "



                                                                  به قلم روح اله صالحی

نظرات 4 + ارسال نظر
آرشید یکشنبه 9 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:10 ق.ظ http://arshid.blogsky.com

قهرمان استاد عشق
زین پس
غزل تو را خواهد سرود ...

سلام
یادشان تا همیشه مانا و گرامی
امید که تسلیت مرا پذیرا باشید .

باقی بقایتان.

فریناز یکشنبه 9 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:41 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

تا چهل روز پیش او غزل می سرود و حالا غزل ها او را می سرایند...

میلادشان جاویدان بانو

کاش کتابشون رو قبل رفتنشون می خوندم...

خاله خانباجی دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:00 ق.ظ

دیگه حتی تحمل دیدن عکس ها رو هم ندارم

سینا شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:27 ب.ظ

سلام

قهرمان هاقهرمانان دیگری دردلشان نهفته است .نگران رفتن هانباشیم رفتن زایش است کارخلقت وطبیعت همین بوده وهمین خواهدشد.تازایش وپرورش قهرمانی دیگرشایدعمرحقیرنپایدولی ایمان دارم که آیندگان خواهنددید.برقرارباشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد