افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

برای وطنم



بشویم با گلاب اول دهن را 

که آرم بر زبان نام وطن را

به دل عشق وطن از حد برون است

روان در جوی رگهایم چو خون است

وطن را از دل و جان دوست دارم

شوم گر دور از او , جان می سپارم

وطن مجموعه ای از خاطرات است

وطن سرچشمه آب حیات است

وطن ! ای مادر غمخواره من

تویی هم گور و هم گهواره من

مرا پروردی و دادی پر و بال

زمن آگاه بودی در همه حال

زتو هر گوشه دارم یادبودی

ترا هر لحظه باد از من درودی !

الا ای گرم , چون آغوش مادر!

به ما از مادر ما مهربان تر

حسابم چون شود با زندگی پاک

به تو آرم پناه ای مادر خاک

چو باید جای گیرم در دل گور

به رویم واکنی آغوش از دور

عزیزانی که در خاک تو خفتند

به مژگان , خاک گور خویش رفتند

وطن ! ای پاکتر از هر چه پاک است

دلی دارم که از عشق تو چاک است

کویر و کوه و دریای تو زیباست

بهشت ارزوها در همین جاست

شکوهی در کویرت می زند موج

که دل را می برد از خاک تا اوج

تب و تاب کویرت دیده ا م من

به پشت بام , شب خوابیده ام من

چه معجز می کند این طاق وارون ؟

که شب , پایین تر آید سقف گردون

فلک را می شود در دسترس دید

ستاره می توان از آسمان چید

وطن تا هست , پروایی ز غم نیست

به شادی چون توانی زیست , غم چیست ؟

ز بس هر گوشه اش دل می رباید

مسافر را زصد دل , بیش باید !

به زیبایی , سرآمد در جهان است

که نیمی از جهان در اصفهان است

طبیعت , چون هنرمندان پر کار

هزاران نقش خوش کرده پدیدار

به هرسویی که می خواهی , بزن پر

که رنگین است ازین سر , تا به آن سر

دلم خالی مبادا از خیالش

"خداوندا نگه دار از زوالش !"

نظرات 15 + ارسال نظر
م ج چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:37 ق.ظ http://m4you.blogsky.com/

من هر وقت میام داخل وبلاگ شما
انگار همه غصه ها فراموش میشن ,مخصوصا این موزیکی که داره پخش میشه آدم رو به خواب عاشقانه ای فرو میبره

چهرتون و اشعارتون منو یاد یک دوست قدیمی میندازه
شاید برای همینه که وقتی میام توی این وبلاگ خیلی آروم میشم
خدا حافظ

م ج چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:58 ق.ظ http://m4you.blogsky.com/

راستی یادم رفت سلام کنم

کلمه آخرش رو درست کنید
مرا پروردی و دادی پر و بل

طهورا چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:23 ق.ظ

برادرجان این شعر بود یا نیسم خنک صبحگاهی نه شبیه لالایی مادر ...... .
هر بیت مرا به خاطراتم برد ممنون استاد شیرین سخن.....

معرفت خواهی بیا بنشین کنار شعر استاد غزل ها ٬قهرمانم

محمد قهرمان چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:34 ق.ظ

سپاسگزارم خواهرطهورای عزیز!

محسن چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:10 ب.ظ http://aroomak.blogfa.com

__$$$$__________________$
__$$$$$________________ $$
__$$$$$$$______________ $$$
__$$((▂))$$$____________$$$$
__$$$$$$$$$$_________$$((▂))$
__$$$'¤'¤'$$$$$______$$$$$$$$$
__$$$¤'¤'¤'¤$$$$___$$$$'¤'¤'¤$$$
__$$$'¤'¤'¤'¤'¤$$$__$$$¤'¤'¤'¤$$$
__$$$$'¤'¤'¤'¤'¤$$$ $$$'¤'¤'¤'¤'$$
___$$$$'¤'¤'¤'¤'¤$$$ $$'¤'¤'¤'$$$
_____$$$$'¤'¤'¤'¤$$$ $$'¤'¤'$$$
__$$$$$_$$$'¤'¤'¤'¤$ $$'¤'¤$$
_$$((▂))$$$$$_$$$$$$$$$$$_O_O
$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$$_ _ $ $
$$$'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤$$$$_$$___$ $
$$$'¤'¤''¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤¤'$$$$__$$$
$$$$'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤$$$$_$$$
_$$$$$$$'¤''¤'¤'$$$$_$$$$
__$$$((▂))$$$$$_$$$$$
____$$$$$$$_$$$$$
_________$$$$$
______$$$
_____$¤
___$¤
__$¤
سلام دوست عزیزم
جالب وزیبا بود
دوست داشتی به منم سر بزن[بوسه]

محمد قهرمان چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:52 ب.ظ

دخترم نرگس عزیز! به تذکّر م. چ گرامی توجّه نکردی :
مراپروردی و دادی پر و بال

محمد قهرمان چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:57 ب.ظ

ممنونم دخترم! پر و بالم دادی!

خاله خانباجی چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:35 ب.ظ

سلامی چو بوی خوش آشنایی
بر آن مردم دیده ی روشنایی
دوستتان میدارم

سهبا چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:56 ب.ظ http://sayesarezendegi.blogsky.com/

قربون بابامحمد گلم . من از شما بال و پر می گیرم پدرجان ... الهی همیشه شاد و سرحال باشید .

ویس پنج‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:20 ق.ظ http://lahzehayenab.blogsky.com

سلام. یاد یاران نمی کنید .مگر سفارش به صله ی رحم نشدیم. حال مرا هم نپدسیدید هر چند مردم و زنده شدم .

به دل نگیرید شاید فکر کنید که ای بابا من که ویس را نمی شناسم .خوب باشه درسته .به هر حال سلامی و عرض ادبی کردم.

محمد قهرمان پنج‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:36 ب.ظ

خاله خانباجی عزیز! سپاسگزاریم.

محمد قهرمان پنج‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:39 ب.ظ

دختر گرامی ام نرگس! خودت ماشاءالله پر و بال داری
به چه گُندگی!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:15 ب.ظ http://hich2012.blogsky.com

مدهوش این شعرم ...مبهوت این سحرم
ممنون این رندم مکنون این سندم
مفتون این خانه مجنون این فکرم
مستور پروانه مختوم این مسکم*

___
*ختامه مسک فلیتنافس المتنافسون

بزرگ یکشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:46 ب.ظ http://navan1.blogfa.com

به دل عشق وطن از حد برون است
روان در جوی رگهایم چو خون است

اشعار وطن را باید با آواز خواند و موسیقی ولی این شعر بی آواز و موسیقی هم زیباست

محمد قهرمان یکشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:31 ب.ظ

متشکرم آقابزرگ عزیز!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد