افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

شرم حضور


دوش دربزم ، لب مــن به سخن بازنشد

با حـــریفان ،  دل سودا زده دمسازنشد

 

زیرلب شادی ِاوگفتــم ومَی کردم نوش

غیرپیمـــانه کســــی واقفِ این رازنشد

 

مطربا! پرده دگـــــرکردی و دیگر،امّا

ســـازبا ناله ی جانسوزمن آن سازنشد

 

جان ِنــو یافتن ازبوسه،نشد قسمتِ من

ورنه این سوخته دل ،منکراعجازنشد

 

خاطرازکارجهان،غوطه زنان درزنگ است

دل من خــون شد و این آینه پردازنشد

 

گرچه مـا خرمن ِبی دانه به آتش دادیم

راضی ازبخشش ِمـــا برق ِسبکتازنشد

 

خــواهد ازشعله به آسایش ِجاوید رسد

ورنه پــروانه ی ما مانده ز پروازنشد

 

ای دل ازکفرگذشتی که به ایمان برسی

لیک پـــایـــانِ تـــوهم بهتراز آغازنشد

 

کس درین قحطِ وفا،گرم به من بازنخورد

یخ مــــا دربغــــل ِهیـــچ کسی بازنشد

 

"دوستت دارم ِ"من،حیف که ازشرم ِحضور

از دلـــم تـــــا به زبان آمد و ابرازنشد

 

1386/4/19

نظرات 17 + ارسال نظر
مریم دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 04:34 ب.ظ http://najvaye-tanhai.blogsky.com

دوستت دارم ِ"من،حیف که ازشرم ِحضور

از دلـــم تـــــا به زبان آمد و ابرازنشد
سلام استاد
آه این همان حرف دل من است چقدر حس خوبی دارم با خواندن این غزل زیبا

دانیال دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:27 ب.ظ http://www.danyal.ir

هر صبح را با نگاه تو آغاز میکنم ...


دوستت دارم ِمن ، حیف که ازشرم حضور
از دلــم تـــا به زبان آمد و ابراز نشد ...

محمد قهرمان دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:08 ب.ظ

مریم گرامی! ازلطفتان ممنونم.

محمد قهرمان دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:10 ب.ظ

دانیال عزیز! سپاسگزارم.

طهورا دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:10 ب.ظ

سلام استاد قهرمان

دوستت دارم من٬حیف که ازشرم حضور
از دلم تا به زبان آمد و ابراز نشد

چه زیبا و دلنشین است پاسخ های تشکر شما ٬مرا خجالت زده می کند این لطفتان .

محمد قهرمان سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:25 ق.ظ

طهورای گرامی! دشمنتان شرمنده باشد! با دوستان باید
به زبان دوستانه سخن گفت.

بزرگ سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:22 ق.ظ


ای دل ازکفرگذشتی که به ایمان برسی
لیک پـــایـــانِ تـــوهم بهتراز آغازنشد

بزرگ سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:31 ق.ظ http://navan1.blogfa.com

بازم میگم انتخاب از این اشعار قشنگ سخته

محمد قهرمان سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:43 ب.ظ

لطف دارید آقابزرگ!

سهبا سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:45 ب.ظ

هرچند کل غزل ، کلمه به کلمه ش حرف داره ، اما این بیتش رو هم من انتخاب می کنم واسه های لایت کردن :

خواهد از شعله به آسایش جاوید رسد
ور نه پروانه ی ما ، مانده ز پرواز نشد ....

ممنونم پدرجان .

طهورا سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:50 ب.ظ

سلام

زیر لب شادی او گفتم و می کردم نوش
غیر پیمانه کسی واقف این راز نشد

ببخشیدا

محمد قهرمان چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:38 ق.ظ

ممنونم دخترعزیزم ، سهبا! زنده باشی!

محمد قهرمان چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:46 ق.ظ

طهورای گرامی! کاری نکرده ای که ببخشم!

روح الله صالحی چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:40 ب.ظ

سلام استاد
صاف وزلال...
دلنشین بود
دست مریزاد

محمد قهرمان پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:32 ب.ظ

متشکرم صالحی گرامی!

ثنائی فر پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:32 ب.ظ

سلام و درود و عرض ادب و احترام

سهبا پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:47 ب.ظ http://sayesarezendegi.blogsky.com/

سلام خانم ثنایی فر نازنین .خوش آمدید . بهارتان سبز .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد