افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

زنده ی عشق



دل جوانی می کند باآنکه پیرم

زندۀ عشقم ، نمی خواهم بمیرم

 

مرگ را حق دانم و نزدیک ، امّا

در گمان از وعده های دور و دیرم

 

خورده ام از دایه شیرمهربانی

نیست با کس کینه ام ، رحمت به شیرم

 

مجرمان ، گردن فرازانند اینجا

من ز شرم بی گناهی سربه زیرم

 

درتوانایی گرفتم دستِ هرکس

شد به روزناتوانی دستگیرم

 

هرچه آمد برسرمن ، ازمن آمد

گرکه ازخود می گریزم ، ناگزیرم


عشق را نازم که دارد لطف بامن

فقرمن می بیند و خوانـــد امیرم

 

می پرم با بال او در آسمانها

گرچه دراین چاردیواری اسیرم

 

ای مراخوانده قناری ، نازنطقت

دلکش است ازشورعشق توصفیرم

 

چون خدا تا دردل من جلوه کردی

غیرت آیینه شد لوح ضمیرم

 

چشم ودل سیرم ، ولی چشم و دل من

کی زدیدارتو می بینند سیرم؟

 

کلبۀ درویشی ام رنگی ندارد

پا به چشمم گرنهی ، منت پذیرم


یک بغل دوری زتومانده ست تامن

رفتم ازخود تا درآغوشت بگیرم

 

دوست دارم درکنارت زنده باشم

دشمن مرگم ، نمی خواهم بمیرم

 

  1385/7/3

 

نظرات 24 + ارسال نظر
زهـرا دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:08 ق.ظ

مرگ را حق دانم و نزدیک ، امّا

در گمان از وعده های دور و دیرم

سلام استاد
و باز هم ممنون

طهورا دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:39 ق.ظ

دل جوانی می کند با آنکه پیرم
زنده عشقم ٬نمی خواهم بمیرم

ممنون (این غزل با من زیاد حرف داره)ادامه دارد...

طهورا دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:41 ق.ظ

خورده ام از دایه شیر مهربانی
نیست با کس کینه ام رحمت به شیرم

ممنون

طهورا دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:42 ق.ظ

مجرمان ٬گردن فرازانند اینجا
من ز شرم بی گناهی سر به زیرم

ممنون

طهورا دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:44 ق.ظ

عشق را نازم که دارد لطف با من
فقر می بیند و می خواند امیرم


ممنون

طهورا دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:45 ق.ظ

می پرم با بال او در آسمان ها
گر چه در این چاردیواری اسیرم


خیلی ممنون

طهورا دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:49 ق.ظ

چون خدا تا در دل من جلوه کردی
غیرت آیینه شد لوح ضمیرم


لطف دارید استاد

طهورا دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:50 ق.ظ

چشم و دل سیرم٬ولی چشم و دل من
کی ز دیدار تو می بینند سیرم؟

سپاسگزارم

سهبا دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:54 ق.ظ http://sayesarezendegi.blogsky.com/

چون خدا تا در دل من جلوه کردی ....

سلام پدرجان . مثل همیشه زیبا ، مثل همیشه پراز حرف و سخن های ناب عاشقانه ...

سهبا دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:54 ق.ظ http://sayesarezendegi.blogsky.com/

ممنون عمه طهورای نازنینم .

طهورا دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:02 ق.ظ

ای مرا خوانده قناری٬ناز نطقت
دلکش است از شور عشق تو صفیرم

تشکر استاد

طهورا دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:02 ق.ظ

یک بغل دوری ز تو مانده است تا من
رفتم از خود تا در آغوشت بگیرم


تشکر

طهورا دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:06 ب.ظ

برادرزاده جان سهبا من از تو ممنونم

دانیال دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:34 ب.ظ http://www.danyal.ir

مجرمان ، گردن فرازانند اینجا
من ز شرم بی گناهی سر به زیرم

استاد ؛ طلوع نازنین هر شعرت ، مفهوم تمامت عشق است
مرحبا بر تو که مردی و خوب عاشقی میدانی ...

محمد قهرمان دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:49 ب.ظ

زهرای گرامی! سپاسگزارم

محمد قهرمان دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:53 ب.ظ

سلامم راخوردم زهرای گرامی! مراببخشید.

محمد قهرمان دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:09 ب.ظ

سلام طهورای گرامی! چه خبرشده بابا؟ بایک کلمه خلاصش
می کردید!

محمد قهرمان دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:11 ب.ظ

دخترخوبم ، سهبای عزیز! ازلطفت ممنونم.

محمد قهرمان دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:12 ب.ظ

دانیال عزیز! ازتشویقت متشکرم!

طهورا دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:40 ب.ظ

سلام استاد عزیز غزل زیبای شما را مگر می توان با یک کلمه خلاص کرد!

ممنونم

زهـرا دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:48 ب.ظ http://sheydayevesal.mihanblog.com/

من از شما ممنونم استاد
امروز صبح شروع خوبی داشتم با خوندن این شعر زیبا
از سهبای عزیز هم ممنون به خاطر انتخاب قشنگش

سهبا دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:38 ب.ظ http://sayesarezendegi.blogsky.com/

اختیار داری زهراجان . من کاری نکردم که !

بزرگ سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:22 ق.ظ http://navan1.blogfa.com

فکر کنم انتخاب یک بیت از اشعار شما سخت تر از سرودن این اشعار باشه
استاد چرا کارهای آسان را شما انجام میدید و کارهای سخت رو به ما واگذار میکنید


من که محاله بتونم از این گلستان گلی برچینم

محمد قهرمان سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:20 ق.ظ

ازهمگی عزیزان سپاسگزارم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد