افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

زیر سایه ی تو


گفتی به من کجـایی کزتوخبرندارم؟

جززیرسایه ی تو ، جای دگرندارم

 

تصویری ازتودارم دردل نشسته دایم

گرروی چون مهت را،پیش نظرندارم

 

چندان که بودممکن،دندان به دل فشردم

طاقت برای دوری ، زین بیشترندارم

 

من بـــا تو همعنانی هــرگزنمی توانم

شـــوق سفراگرهست ، پای سفرندارم

 

ای آفتابِ تابان،رحمی به حال من کن

بی تو شبم همیشه ، رنگِ سحرندارم

 

تادوردست رفتن،خودرابه تورساندن

در وهم هم نگنجد، وقتی که پرندارم

 

آیی چوازسفرباز،ازشوق پیش پایت

چون سرنهم به سجده،خواهم که برندارم

 

پامال کن سرم را،مانندِ خاکِ راهت

کزشـوق دیدن تو ، پروای سرندارم

 

نتوان گذشت زین عشق،من بهترازتودانم

کــزمن گذرنــداری ، وزتوگذرندارم

 

شرمنده ازبهارم،زیرا چو بیدِ مجنون

خــم زیـربـار بـــرگم ، امّا ثمرندارم

 

1386/4/15

     

پی سهبا نوشت :

پانصدمین پست سایه سار زندگی ، دعوتی ست از دوستان عزیز برای شرکت در یک بازی آخر سال . خوشحالم می کنید اگر تشریف بیاورید .

نظرات 24 + ارسال نظر
میکائیل سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:21 ق.ظ http://sizdahname.blogsky.com

آغاز روز با شعری زیبا از استاد ....

معادل انرژی یک روز کاری

سپاس و تشکر

زهـرا سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:48 ق.ظ http://sheydayevesal.mihanblog.com/

خیلی قشنگ بود
جوری که نشد یه بیتش رو انتخاب کنم
ممنون استاد قهرمان

زینب سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:58 ق.ظ http://my-life-story.blogsky.com/

سلام
چقدر خوبه خوندن غزلی این چنین پر مغز از یه شاعر معاصر و هم دوره...

چندان که بودممکن،دندان به دل فشردم
طاقت برای دوری ، زین بیشترندارم

حرف دله منه این بیت...

محمد قهرمان سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:01 ب.ظ


دوستان گرامی میکائیل و زهرا! سپاسگزارم

محمد قهرمان سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:03 ب.ظ


زینب گرامی! خوشحالم که یک دوست همدل پیداکردم

غریبه آشنا سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:04 ب.ظ http://homaa.blogsky.com

باران بهانه است...
آسمان را هوس بوسه زدن بر خاک است...
چه دعایی کنمت بهتر از این ؛
که خدا پنجره ای رو به اتاقت باشد....
عشق محتاج نگاهت باشد
عقل لبریز زبانت باشد
ودلت وصل خدایت باشد

خاله خانباجی سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:42 ب.ظ http://khalekhanbaji.blogfa.com

سلامی چو بوی خوش آشنایی
بر آن مردم دیده ی روشنایی

چه نعمتی است در کنار استاد سخن بودن و چه گواراست شراب ناب غزلش

دانیال چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:28 ق.ظ http://www.danyal.ir

شرمنده ازبهارم ،زیرا چو بیدِ مجنون
خــم زیـربـار بـــرگم ، امّا ثمرندارم

استاد قهرمان عزیز ، با تو ، کنار تو ، آواز عشق سر میدهم
و این روزهای تلخ را سرانجام میسپرم ...

بزرگ چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:51 ق.ظ http://navan1.blogfa.com

من فقط میتونم اشعار استاد رو بخونم و لذت ببرم
هر کاری میکنم نمیتونم یک بیت رو انتخاب کنم از بس قشنگ و دلربا هستند

شقایق چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:59 ق.ظ

سلام دوست گلم چقدر دلم برات تنگ شده بود متاسفانه همه ی لینکهای دوستانم پاک شده بود مجبور شدم اسم وبلاگت رو سرچ کنم و دیدم اسمش رو عوض کردی ... حالا دوباره لینکت می کنم تا گمت نکنم !
خیلی وقته که دیگه سراغ وبلاگ نویسی و وبلاگ گردی نمی رم ..نمی دونم چرا ولی هنوز آمادگیش رو ندارم !
الانم اومدم تا پیشاپیش سال نو رو تبریک بگم و از راه اینترنت ببوسمت و برات بهترین های هر دو دنیا رو آرزو کنم ..دخترهای خوشگلت رو ببوس و برای منم دعا کن دوست خوبم (یک دنیا گل نرگس هدیه ی من به شما مهربان)

سلام شقایقم . من هم خیلی دلتنگت هستم عزیز دل . ثنای قشنگمون خوبه ؟ مطمئنا حسابی بزرگ شده خانوم گلمون .
شقایقم ، یه سر به سایه سار زندگی ( لینکش همینجا تو یاران آشنا هست ) هم بزن عزیز .
بهار شما هم مبارک باشد و پرخیر نازنین .

طهورا چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:18 ب.ظ

سلام استاد قهرمان گرامی

گفتی به من کجایی کز تو خبر ندارم؟
جز زیر سایه ی تو جای دگر ندارم

نمی دونم این مهر شما را چگونه تشکر کنم.هر چند روز یک بار مستفیذ می شوم.

ممنون استاد عزیز

سعیده چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:19 ب.ظ http://s73.blogsky.com

اینجا چقدر حس روزای اولی که اومدم سایه سار رو برام تداعی کرد...


آیی چوازسفرباز،ازشوق پیش پایت
چون سرنهم به سجده،خواهم که برندارم

ممنون استاد،ممنون بابت حسی که هدیه کردید

محمد قهرمان چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:10 ب.ظ

سلام برخاله خانباجی گرامی! به خانه ی خودت خوش آمدی!

محمد قهرمان چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:13 ب.ظ

باشه دانیال عزیز! دوصدایی می خونیم!

محمد قهرمان چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:15 ب.ظ

آقابزرگ! لطف داری!

محمد قهرمان چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:18 ب.ظ

طهورای گرامی! سپاسگزارم. زنده باشی!

محمد قهرمان چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:20 ب.ظ

سعیده ی گرامی! من هم ازشماممنونم.

سهبا چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:25 ب.ظ http://sayesarezendegi.blogsky.com/

خوش آمدید خانم موسوی زاده عزیز .

سهبا چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:26 ب.ظ http://sayesarezendegi.blogsky.com/

چه شود همسرایی پدر و برادر !

سعیده موسوی زاده چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:00 ب.ظ http://khalekhanbaji.blogfa.com

سلام به سهبای عزیز و استاد خوب و مهربانم

در پیشانی پیوندهایم قرار گرفتید

متقابلا لینک شدید عزیز مهربان .

حمید اسکندری تربتی پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:00 ق.ظ

سلام

خیلی زیبا بود
چیزی از این بیشتر نمی‌تونم بگم
پاینده استاد قهرمان

"ای آفتابِ تابان،رحمی به حال من کن
بی تو شبم همیشه ، رنگِ سحرندارم"


یاحق

مهدیه پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:25 ب.ظ

سلام شعراتونو همش چاپ کردم زدم ب دیوار اتاقم خیلی زیباست خیلی شده بود ار شعر فاصله گرفته بودم اما انگار فصل تازه ای از شعر برام باز شده ممنون و سپاسگذار

محمد قهرمان پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:48 ب.ظ

اسکندری گرامی! سپاسگزارم

محمد قهرمان پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:52 ب.ظ

مهدیه گرامی! پس ازشعرهم می شودبه جای کاغذدیواری استفاده کرد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد