افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

افسون غزل

غزل ثمره زندگیست , حاصلی از عمر , وقتی از عشق گوید و با عشق , بر دلها نشیند

ای شانه ی تو تکیه گاه من


هـــردم به شوق دیدن رویت ، از دیده برخیزد نگاه من

امّا به نومیدی فروغلتد ، در دست و پای اشک و آه من

 

بـــوی سحــــــرآید ، ولی چشمم چیزی نبیند غیرتاریکی

سنگین سفرگشته ست چون یلدا ، ازبختِ بد شام سیاه من

 

دارم دلی باوصل خوکرده،کزیادِ هجران می خورد برهم

طوفان ز جای خود نجنبیده ، برخویش می لرزد گیاه من

 

خواهم که بردوشت گذارم سر،نجواکنان درگوش توگویم

زین پس دگربرکوه دارم پشت،ای شانه ی توتکیه گاه من

 

دستش گرفته همچنان در دست،پویم طریق کفروایمان را

ترسم دل کافـــــرنهادِ من ، ناگــــاه سرپیــــچد ز راه من

 

ای مهـــربان باهرکه پیش آید ، من بنده ی خُلق کریم تو

رحمی که دوشـــم را به درد آورد ، سنگینی بارگناه من


        1386/3/23

نظرات 13 + ارسال نظر
دانیال شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:54 ق.ظ http://www.danyal.ir

فهذا بیت العشاق :

دستش گرفته همچنان در دست،پویم طریق کفروایمان را
ترسم دل کافـــــرنهادِ من ، ناگــــاه سرپیــــچد ز راه من

آنسان که شاعر دیگری بگفت :
مرتد گردم گر تو ز من برگردی ؛ ای جان جهان تو کفر و ایمان منی

طهورا شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:10 ب.ظ

با تشکر از جناب استاد

دستش گرفته همچنان دردست٫پویم طریق کفروایمان را
ترسم دل کافر نهاد من ٫ ناگاه سر پیچد ز راه من


این مصرع آخری حرف همیشه ی دلمه(رحمی که دوشم را......)

ساجد شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:13 ب.ظ http://zharfay.............

سلام
اینجا کلا خونه تکونی شده.
خبریه؟!

ساجد شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:14 ب.ظ http://zharfay.............

بـــوی سحــــــرآید ، ولی چشمم چیزی نبیند غیرتاریکی

هستی نمونه شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:37 ب.ظ

آتش است که بر دل و جانم زدی استاد :

دستش گرفته همچنان در دست،پویم طریق کفروایمان را
ترسم دل کافـــــرنهادِ من ، ناگــــاه سرپیــــچد ز راه من

فهذا یجری مجری الجواب عن قول الشاعر الآخر :

مشتاق دیدار توأم ، بر لب رسید جانم بیا
کافر شده این دل من ، ای نور ایمانم بیا

بزرگ شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 02:00 ب.ظ http://navan1.blogfa.com

هر کاری کردم نتونستم انتخاب کنم
یکی دو بار وسوسه شدم یکی دو بیت رو انتخاب کنم ولی باز نشد
استاد هر بیت اشعارتون غزلیست

پوریا شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 02:21 ب.ظ http://fares1.blogfa.com

گلبن عیش میدمد ساقی گلعذار کو / باد بهار می وزد باده خوشگوار کو

پوریا شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 02:25 ب.ظ http://fares1.blogfa.com

گلبن عیش میدمد ساقی گلعذار کو / باد بهار می وزد باده خوشگوار کو

زهـرا شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:14 ب.ظ

هـــردم به شوق دیدن رویت ، از دیده برخیزد نگاه من

امّا به نومیدی فروغلتد ، در دست و پای اشک و آه من

محمد قهرمان یکشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:02 ب.ظ

عزیزان : دانیال ، طهورا ، هستی نمونه ، آقابزرگ و زهرا

سپاسگزارم.

طهورا یکشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:44 ب.ظ

استاد قهرمان گرامی ما از شما تشکر می کنیم و خداوند را شاکرم که من را با این سرای دوست داشتنی روزی داد.

زهـرا دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:59 ق.ظ

استاد من از شما تشکر میکنم.
اینجا حس خوبی داره. به خاط این حس خوب ممنونم

محمد قهرمان دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:13 ب.ظ

طهورا و زهرای گرامی! ممنونم. لطف دارید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد